De ce trebuie să schimbi uleiul de motor în mașină?

V-ați întrebat vreodată de ce aveți nevoie pentru a schimba uleiul în mașină? Motoarele sunt alcătuite din mai multe părți mobile și, pentru a evita deteriorarea, aceste părți trebuie lubrifiate corespunzător. Uleiul oferă funcția vitală a mașinii. În timp, uleiul de motor devine contaminat cu praf și resturi de la motor. Datorita faptului ca uleiul de motor nu își face treaba corect.

Am decis să împărtășim cu modul în care schimbarea uleiului de motor afectează bunăstarea mașinii.!

1. Acesta susține de lubrifiere al motorului. Uleiul de motor protejează motorul și asigură un strat de protecție între părțile mobile ale motorului, păstrând în același timp toate părțile în stare bună. Uleiul protejează de asemenea motorul împotriva coroziunii cauzate de condensare. Protejarea motorului împotriva coroziunii este unul dintre principalele motive pentru care trebuie să schimbați în mod regulat uleiul.

2. Se răcesc componentele motorului. Piesele mobile fără lubrifiere adecvată creează frecare, care la rândul lor creează căldură. Pentru a evita frecare și supraîncălziră motorului, este necesar să păstrați uleiul curat și cantitatea necesara acestuia.

3. Reduce consumul de combustibil. Cantitatea scăzută a uleiului de motor poate duce la o creștere a consumului de combustibil, deci verificați dacă uleiul de motor este o cantitate suficientă si corespunde cerințelor.

4. Creșterea durabilității vehiculului. Acumularea de ulei murdar duce la scăderea consumului de combustibil și a puterii mașinii și face ca componentele interne să funcționeze mai mult. Și, în plus, costul mașinii crește în timpul re vânzării, dacă se menține întreținerea regulată.

Cum sa alegeți un ulei de motor pentru mașina dumneavoastră?

Cu siguranță fiecare automobilist se întrebă care este cel mai bun ulei de motor, care uleiul sa  alegem, de mai o sa încercam să explicam situația.

Uleiurile de motor sunt împărțite în benzină, motorină și universale, precum și vara, iarna si tot sezonul. Ele diferă în funcție de gradul de viscozitate.

Uleiul de vară este în general mai vâscos. Acestea includ următoarele clase de uleiuri: SAE 20, SAE 30, SAE 40, SAE 50, SAE 60.

Numărul indică gradul de vâscozitate, cu cât este mai mare numărul, cu atât este mai vâscos uleiul de motor.

Uleiurile de iarnă includ: SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, SAE 20W. Uleiurile de iarnă sunt marcate cu o litera W – winter, din engleza iarna.

Uleiurile de motor all-sezon includ: SAE 0W-30, SAE 0W-40, SAE 5W-30, SAE 5W-40, SAE 10W-30, SAE 10W-40, SAE 15W-40, SAE 20W-40. În clasa uleiurilor all-sezon sunt indicate două numere de vâscozitate, prima arată vâscozitatea la temperaturi scăzute, a doua la temperaturi ridicate.

Având în vedere toate opțiunile pentru uleiul de motor, alegerea uleiului potrivit pentru mașina dvs. poate părea o sarcină incredibil de dificilă. Deși există un munte de informații pentru a afla despre diferitele opțiuni de ulei, primul pas este, sincer, destul de simplu: se poate de găsit în ghid. Manualul de utilizare al mașinii dvs. va indica volumul recomandat a uleiului, indiferent dacă este standard 10W-30 sau ceva mai neobișnuit. Dar, în acest moment, selectați uleiul recomandat la greutatea brandului, este afișat simbolul Starburst, ceea ce indică faptul că uleiul a fost testat de către American Petroleum Institute (API). În plus, există două semne pe ambalaj. Ultimul standard de întreținere API acesta este ” SL.” SL Acesta face parte dintr-un grup de teste de laborator și motor, inclusiv cele mai recente serii pentru a controla sedimentele la temperaturi ridicate.

Până în prezent, există trei tipuri de uleiuri: ulei mineral, sintetic și semi-sintetic, ceea ce cunoaștem fiecare proprietar de mașini.

Ulei de motor mineral. Derivate din uleiuri de bază extrase imediat din țiței și apoi îmbogățite cu aditivi chimici pentru a-și îmbunătăți performanța generală.

Uleiurile minerale au o mulțime de calități pozitive, printre care există un efect care reduce distrugerea pieselor, oferă stabilitate și eficiența. Uleiurile minerale, spre deosebire de sintetice, curățate piese din motor foarte tactil sedimentele care dăunează motorului ca urmare a arderii combustibilului. Acestea sunt ideale pentru naveta zilnică sau cei care călătoresc în afara mediului urban la o viteză rezonabilă.

Ulei de motor semi-sintetic. Uleiul semi sintetic este un amestec de uleiuri minerale și uleiuri de bază sintetice. Acestea sunt perfect adaptate pentru utilizarea normală într-un mediu urban pentru toate tipurile de vehicule. Aceste uleiuri sunt foarte rezistente la oxidare și pot fi recomandate pentru condiții extreme de temperatură.

Uleiuri sintetice. Se obține prin numeroase procese de rafinare sau în laboratoare care utilizează aditivi de înaltă calitate. Sinteza uleiului în acest fel are multe avantaje: rezultatul este un lubrifiant de înaltă performanță care prelungește durata de viață a motorului, îmbunătățește protecția motorului, mărește intervalul dintre schimbările de ulei și reduce frecare, reducând astfel consumul de combustibil.

Aș dori să menționez și aditivii pentru uleiul de motor.

Aditiv(sau așa cum se numește «adausuri») în ulei de motor – este un compus special conceput pentru a spori proprietățile unui motor de automobile și a realiza un mic («cosmetic») prepararea pieselor componente sau prevenirea posibilelor probleme. Procesul se bazează pe faptul că microparticulele chimic active împreună cu uleiul intră în amestecul de lucru al motorului și garantează rezultatul menționat mai sus. Ca și cum, datorită proprietăților lor, ele pot forma un strat subțire de protecție, care împiedică frecare excesivă a parților de lucru și păstrează viscozitatea uleiului la temperaturi ridicate. În plus, aditivii îndeplinesc funcția de etanșat și pot elimina scurgerile într-un motor foarte uzat. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul că mulți proprietari de mașini până în aceste vremuri sunt destul de îndoielnici cu privire la astfel de “ajutoare”, iar justificarea lor față de utilizarea aditivilor se bazează în afirmația că uleiul de motor de înaltă calitate are deja toate calitățile importante, inclusiv spălarea sau reducerea frecări pieselor. În parte, ei au dreptate
… Dar nu este nevoie să pierdem din vedere faptul că nici un ulei de motor nu poate crea un miracol, iar chestiunea nu este numai în compoziția sa, ci și în acțiunile proprietarului mașinii însuși, deoarece de multe ori ne concentrăm doar pe frecvența schimbării uleiului de motor, uitând complet de condițiile de funcționare.

Dacă ați decis deja să utilizați aditivi, atunci este necesar să țineți cont de o serie de aspecte inerente ale acestui proces. Mai întâi, rețineți că adăugarea lor este posibilă numai în ulei de motor nou înlocuit, deoarece atunci când este amestecat cu lichidul rezidual, cantitatea de sediment din piston poate crește până la 70 %, pe care majoritatea producătorilor îl avertizează în instrucțiunile pentru propriile produse.

Când trebuie schimbat uleiul?

1. Uleiul închis la culoare și murdar. Ulei de culoarea chihlimbarului pur. După un timp, lichidul devine întunecat și devine poluat de toate particulele pe care le colectează de pe motor. Prin urmare, recomandăm verificarea uleiului în fiecare lună.
Pentru a face acest lucru, scoateți joja de ulei din motor și ștergeți-o cu o cârpă curată care nu lasă fibrele și o reintroduceți. După câteva secunde, puteți scoate joja și dacă stratul de ulei este gros și întunecat, puteți planifica în siguranță o schimbare a uleiului.

2. Motorul a început să funcționeze mai tare. După cum s-a menționat mai sus, uleiul de motor curat oferă o barieră subțire între părțile motorului. Când uleiul de motor nu este suficient, detaliile încep să se frece una de alta și, prin urmare, veți auzi un zgomot mai puternic al motorului. Dacă ignorați aceste zgomote, în curând veți auzi un bătut, un accident și chiar un vuiet, înseamnă că mașina dvs. are nevoie de o schimbare de ulei.

3. Senzor de nivel al uleiului. Odată ajuns pe tabloul de bord al mașinii se aprinde senzorul de nivel de ulei, apoi verificați uleiul folosind joja de ulei și, în cazul în care nu este suficient, atunci se schimba cât mai curând posibil.

4. Fumul de evacuare. Semnele de avertizare cu privire la o schimbare a uleiului arată de obicei că aburul translucid scapă din țeava de eșapament la vreme rece. Dacă observați fum, verificați uleiul, deoarece motorul poate scurge uleiul.

Fumul poate indica, de asemenea, piese defecte din motor. Prin urmare, dacă observați că există suficient ulei în mașina dvs., cereți unui profesionist să efectueze un diagnostic pentru a identifica problema și a le repara imediat.

5. Mirosul uleiului din cabină. Mirosul de ulei din cabină este un semn uriaș de avertizare. De regulă, dacă mirosul este puternic, înseamnă că există o scurgere. Acest lucru indică faptul că autovehiculul se supraîncălzește și uleiul se arde în zona de evacuare.

În plus față de cele cinci semne de avertizare cele mai bune menționate mai sus, puteți urmări, de asemenea, contorul de parcurs. Majoritatea șoferilor se bazează pe aceasta pentru a determina când este timpul să schimbe uleiul, dar mulți nu știu că există diferite programe de schimbare a uleiului pentru anumite vehicule. De regulă, recomandăm ca majoritatea șoferilor să schimbe petrolul la fiecare 5.000 km sau la fiecare trei luni, oricare dintre acestea survine mai întâi. Dacă tocmai ați cumpărat o mașină, ar trebui să programați o schimbare de ulei la fiecare 10.000 km sau la fiecare șase luni. Deși aceste recomandări sunt recomandări bune, cel mai bine este să verificați manualul mașina pentru modificări mai precise ale uleiului și programul de întreținere al mașinii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *